reklama

O čašníčke, ktorú práca nebavila

Vybrali sme sa s priateľmi na obed do jednej reštaurácie neďaleko Prešova. Bol čas obeda, ale nebol ešte veľký nával ľudí. Prišla k nám mladá čašníčka. Kamarát si objednal polievku, údenú šunku, červenú repu, chlieb a chren k tomu. Čašníčku požiadal aj o pol litra sódy s polovicou citróna. Ja som mala chuť na slepačiu polievku, údené rebierka, ale poprosila som o výmenu - namiesto zemiakov som chcela zemiakovú kašu. Slečna celú objednávku zapísala a dvakrát zopakovala. Dosť dlho sa nič nedialo. Asi po desiatich minútach priniesla slečna minerálky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Kamarát ju jemne upozornil, že chcel nie plátok citróna, ale polovicu. Citrón doniesla. Na polievku sme čakali takmer dvadsať minút. Potom prišlo na rad druhé jedlo. Mne slečna doniesla rebierka, ale namiesto kaše som mala zemiaky.

-Prosím vás, donesiete mi tú kašu, o ktorú som vás prosila?

-A nedali vám ju? - spýtala sa s pohľadom priamo opretým na tanier. Na môj tanier.

-Veď vidíte, že nie- odpovedám prekvapene. Bez slova vzala tanier a odišla.

Medzitým doniesla kamarátovi tú šunku. Jeden tanier, podotýkam. A znova odišla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vrátila sa s mojim tanierom. Kamarát ju poprosil o chren, repu a chlieb.

-Všetko bude, postupne - znela jej odpoveď.

-Ale ja to nechcem jesť postupne, ale spolu, viete? - odpovedal.

Slečna naštvaná odišla. V reštaurácii bolo pár ľudí a okrem nej obsluhovali ešte ďalší dvaja čašníci. Žiaľ, nie nás...

Slečna opäť prišla, doniesla chren v jednej a repu v druhej miske. Kým sme jej stihli povedať, že zabudla na chlieb, opäť odišla. Keď som ju len tak zbadala stáť a pokukovať po rajóne, zavolala som ju.

-Ešte sme si objednali chlieb- povedala som. Bez slova odišla a vrátila sa s chlebom. Z jej práce som mala čudný pocit. Bola odmeraná, mali sme pocit, že ju tá práca nebaví. Slov ako prepáčte, a chutilo vám sme sa nedočkali. Keď sme odchádzali, pozdravili sme. Neodzdravila. Čo na to povedať? Alebo napísať? Nič, ale viac sa tam najesť určite nepôjdeme.

Janka Štefková

Janka Štefková

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám rada ľudí, spoločnosť,rada cestujem spoznávam cudzie krajiny, milujem literatúru a zvlášť Maxima. E. Matkina Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu